chceme lepšiu školu v Záhorskej Bystrici


Rodičovská inicitíva ze lepšiu školu v Záhorskej Bystrici

08.06.2011 02:21

Je týždeň od kedy bolo zriadené toto fórum, ďakujeme všetkým, ktorí tu prispievajú ako kritickými, tak pochvalnými názormi na školu. Zdá sa, že také niečo tu bolo treba ako soľ. Takéto množstvo reakcií je prekvapivé a je dôkazom o tom, že takýto priestor tu mal byť pre rodičov už dávno vytvorený. Ako zriaďovateľ som sa rozhodol ponúknuť toto fórum širšej skupine rodičov. Na základe aktívnej podpory viacerých rodičov terajších aj bývalých žiakov školy vznikne neformálna Rodičovská inicitíva ze lepšiu školu v Záhorskej Bystrici a túto stránku budú prevádzkovať jej členovia. Zároveň sme ponúkli gesciu nad týmto verejným fórom školskej komisii Miestneho úradu. Kto sa chce pridať k rodičom pdoporujúcim otvorenú diskusiu o škole v Záhorskej Bystrici, prosíme, ozvite sa cez formulár v sekcii Napíšte nám.

Toto fórum bude naďalej za školu škole, jej orgány a tých, ktorí sa v tejto verejnej inštitúcii podieľajú na jej fungovaní a zodpovedajú za kvalitu vzdelania a bezpečnosť našich detí na škole. Z ich funkcie vyplýva verejná kontrola a je ich povinnosťou ju znášať a brať si z nej inšpiráciu a vyvodzovať z nej dôsledky. Ak sa tu objavia ďalej príspevky zamerané na neverejné osoby a rodičov, tak budú mazané. Inak akékoľvek príspevky, či kritické, alebo pochvalné na adresu školy sú ponechané bez zásahu. Rodičia a verejnosť ktorá sa podieľa na tejto stránke, alebo tí, ktorí prispievajú kritickými príspevkami, musia byť ako súkromné osoby chránené pred útokmi či ohováraním.

Ako iniciátor tohto fóra, chcem zabrániť znižovaniu váhy tu vyslovených názorov rodičov na školu útokmi na moju osobu a vyvolávaním mylného dojmu, že ide o nejakú pomstu, či osobný konflikt medzi rodičom a školou. To nie je pravda, ako sa píše v úvode, jediným zámerom bola otvorená a pluralitná diskusia o verejnej inštitúcii. Tiež som najprv cítil potrebu reagovať a reagoval na rôzne podnety týkajúce sa mojej osoby, ale nakoniec som sa rozhodol, že nebudem reagovať a ani nič vysvetľovať, stiahol som aj moje komentáre na túto tému, lebo toto fórum nie je o mne, ale o škole. Ak niekto cíti potrebu ma z niečoho obviňovať, má na to dostatok právnych prostriedkov a môže ich využiť. Rovnako upozorňujem že akékoľvek obvinenia či ohovárania mojej osoby budem odteraz riešiť právnou cestou, keďže IP adresa každého prispievateľa je zaznamenávaná.

Ďakujem všetkým za pomoc a podporu, verím že táto iniciatíva ktorá sa stretla s veľkým záujmom rodičov a silným odporom vo vedení školy odzrkadľuje heslo "trafená hus zagágala" a ja verím že časom aj vedenie školy pochopí, že kritika neznamená nenávisť a diskusia neznamená boj, ale že im tiež pôjde o to isté - zlepšiť školu v Záhorskej Bystrici, otvoriť ju viac rodičom a ich názorom a zlepšiť jej renomé aby z nej deti neodchádzali do iných škôl.

Laco Ďurkovič

—————

Späť