chceme lepšiu školu v Záhorskej Bystrici


Vaše názory

Dátum: 02.06.2011

Vložil: Šimon Dudík

Titulok: Iný pohľad

Všetkých Vás pozdravujem zo ŠvP – Vršatec 2011

Chcem reagovať na niektoré veci, ktoré sa ma priamo v tejto diskusii týkajú.
1. Myslím si, že učitelia I. aj II. stupňa na našej škole odvádzajú kvalitnú prácu. Napriek nízkemu platu a veľmi zlému postaveniu učiteľa v našej spoločnosti, robíme maximum preto, aby sme z vašich detí vychovali slušných a vzdelaných ľudí. Mali by sme sa zamyslieť aj nad tým, čo znamená odchod najlepších žiakov z bežných škôl na osemročné gymnázia. Tento nezmyselný výmysel uhorsko-tereziánskych čias likviduje kvalitu vyučovania na druhom stupni dodnes. Vyspelé škandinávske školstvo (ktoré im závidí cela Európa) nepozná segregáciu najlepších žiakov po 11. roku života. Samozrejme, že nám potom rapídne klesá úroveň vzdelávania na druhom stupni. Z terajšej sedmičky nám takto odišlo okolo 15 žiakov a osmičky sa dostalo 8 z 9 prihlásených na tento typ škôl. Aká je to degradácia našej práce, keď prospechom výborné triedy sa nám rozpadajú – a ako to majú vnímať učitelia druhého stupňa. Samozrejme, že musia prispôsobiť svoje nároky najšikovnejším v triede, lenže komu ... Vzdelávanie a výchova sú len jedny z množstva funkcii školy. Veľmi dôležitá je aj socializácia. Deti by sa mali naučiť komunikovať s každým, či sú to jednotkári, alebo slabučkí žiaci.
2. Celkom som sa pobavil na vylučovaní žiakov z našej školy. My im mnohokrát nemôžeme dať ani dvojku zo správania, lebo majú diagnostikovanú poruchu správania! Tak máme nastavenú legislatívu – skúste učiť v triede, kde si pár žiakov robí „ čo chce“ . Verte tomu, že skoro každý problémový žiak na našej škole má svoje správanie legalizované na papieri! Čo môžeme my učitelia robiť? Súvisí to aj so šikanou, ale tento problém riešia na každej škole.
3. Skôr, než niekto používa slovo šikana, mal by si poriadne naštudovať, čo to znamená. Krátkodobý konflikt medzi žiakmi - hra , ktorá sa skončí šarvátkou alebo niečo podobné? Samozrejme, že prešetrujeme všetky podnety a všetko sa snažíme vyriešiť. Čudovali by ste sa, koľkokrát Vám dieťa doma povie úplne inú a zveličenú verziu, než bola skutočnosť. Problém je aj v tom, že súčasná doba umožňuje okamžitý kontakt s rodičom a dieťa nás učiteľov často obchádza pri riešení problémov. Je veľmi nešťastné, keď rodič príde do školy , fyzicky napadne našich žiakov p. Ďurkovič. Určite sa nechcem zastávať žiakov, sú obrazom dnešnej doby. Arogantnosť, strata empatie, strata úcty voči všetkým, sebectvo – toto žiaľ začína charakterizovať našu individualistickú spoločnosť.
4. Niekto si na základe gramatickej chyby v dotazníku urobil názor na kvalitu vyučovania na našej škole. Čo dodať – aj my sme len ľudia. Ale skúste našu prácu hodnotiť na základe dosiahnutých – relevantných výsledkov v porovnaní s inými školami ( monitor, úspešnosť našich žiakov v rôznych súťažiach, prijímacie skúšky a pod.).
5. Nakoniec sa chcem vyjadriť aj k postrehu o našich florbalistoch. Práve toto ma donútilo písať tento dlhý príspevok. Možno naši hráči nepatria k najlepším žiakov na škole, ale sme veľmi radi, že miesto flákania, chytia do rúk hokejku a idú na sebe pracovať, aby mohli dôstojne reprezentovať ZB. A úspešní sú! Dovolím si tvrdiť, že aj vďaka nám (Športový klub Hargašova - Tsunami v spolupráci so školou), ale aj všetkým tým, čo nás podporujú. Práve zo slabších žiakov vychovávame kultivovaných a dobrých ľudí. Oi. v našich radoch sú aj výborný žiaci!!! Mrzia ma útoky na nás, lebo 900 odpracovaných hodín za rok v našom voľnom čase – kto z Vás robí niečo podobné pre deti v ZB?


S pozdravom Mgr. Śimon Dudík


Späť na diskusiu