chceme lepšiu školu v Záhorskej Bystrici


Vaše názory

Dátum: 31.05.2011

Vložil: Odchádzajúci

Titulok: Subotnik a jeho bratia

Zaujali ma prázdne reči ospevovateľov brigád, predovšetkým p. Bosňáka, ktorý uvádza, zrejme ako svoje pozitívum, že je prísne logickým človekom. Rozhodne nepokladám za prvoradé na škole to, že v nej rodičia či žiaci zametajú, či už dobrovoľne alebo povinne, či už na výzvu predsedu rady školy alebo niektorého iného nápaditého protektora existujúceho vedenia školy, či už varí guláš alebo si ho navariť nechá.
Pod školou si predstavujem predovšetkým vzdelávaciu a tiež výchovnú inštitúciu, kde je prvoradá kvalita výuky, kvalita učiteľov, záujem o dosiahnutie čo najlepších štúdijných výsledkov žiakov, budovanie hodnotového systému (kedysi sa nazýval mravnosťou), a nie subotnikový systém riešenia materiálneho stavu prostredia školy.
Zaujíma ma, kam sa podeli výborní pedagógovia, ako pani Gašparíková, Šebíková, Domanová. Kde bol vtedy organizátor subotnikov? Kto v rade školy načúva návrhom a problémom žiakov a rodičov, keď už z podstaty jeho funkcie vyplýva, že tak má robiť? Kto zhovievavo prižmuruje oči nad dlhoročnou personálnou politikou vedenia školy, ktoré teraz prijíma do učiteľského zboru pedagógov, ktorých kedysi s veľkou aroganciou zo školy vypoklonkovalo? Kto radšej kupuje farby na natieranie lavičiek namiesto uplatnenia prísne logického prístupu ku skutočnosti, že kvalita výuky v 2. cykle školy je alarmujúco nízka a masový odchod žiakov trvalým úkazom?
Nie, brigádnické opravovanie materiálneho vybavenia nevytvorí dobrú školu. Dobrá škola má vychovávať dobrých žiakov, ktorí budú úspešne pokračovať v štúdiu na stredných školách, a nie flórbalistov zápasiacich so základmi slovenčiny a matematiky. Dobrá škola musí mať vedenie, ktoré má otvorené vzťahy s rodičmi žiakov a nepovažuje ich spolu so žiakmi za hlavný zdroj problémov školy. Vedenie školy, ktoré neprerába kotolňu v čase, keď začína vykurovacia sezóna, a keď už tak urobí, tak sa postará o to, aby tá kotolňa naozaj fungovala. Naša škola potrebuje nápravu, ale nápravu v personálnej oblasti a nie materiálnej.
Áno, plne súhlasím so zakladateľom tohto webu, že škola je nekvalitná a bez výmeny vedenia jej náprava nie je možná. Akcentovanie významu brigád je len účelovým odvádzaním pozornosti iným smerom.


Späť na diskusiu